Overstappen naar Energiek

Kies hoe jij wilt overstappen
Je kunt op twee manieren klant worden bij Energiek.
Regel je alles graag zelf? Dan gebruik je de aanmeldstraat om alles eenvoudig zelf in te vullen:
- Je adres en contactgegevens
- Je huidige verbruik
- Je keuze voor het type contract
Je ziet meteen wat het kost, en kunt je contract direct digitaal ondertekenen. Zo eenvoudig is overstappen.
Heb je liever persoonlijk contact? Stuur ons gewoon een mailtje of appje, dan helpen we je persoonlijk verder. We sturen je binnen no-time een offerte die je online kunt tekenen.
Je contract tekenen
Of je nu online of via een offerte tekent, we vragen je om een bankmachtiging af te geven. Om je maandelijkse betalingen automatisch te kunnen innen. Dat kan op twee manieren:
- In de laatste stap van de aanmeldstraat, direct na je bevestiging.
- Of via de link in de e-mail die je ontvangt nadat je een offerte hebt getekend (of online bent vergeten om de machtiging te geven).
Alles verloopt veilig en eenvoudig, precies zoals het hoort. Na enkele controles krijg je van ons je contractbevestiging. In deze e-mail zit je contract en de voorwaarden.
Vanaf dan gaat de 14 dagen bedenktijd officieel in. Maar eerlijk is eerlijk: bij Energiek hoef je daar niet wakker van te liggen. Je kunt bij ons namelijk altijd kosteloos opzeggen. Geen boetes, geen kleine lettertjes. Dat zouden anderen ook wel eens mogen overnemen.


Wij regelen de rest
Zodra je je contract hebt bevestigd, doen wij het papierwerk.
- We nemen contact op met je vorige leverancier.
- We zorgen voor een naadloze overstap, zonder onderbreking van stroom of gas.
- Jij hoeft dus helemaal niets te doen (behalve als je gaat verhuizen).
Het kan gebeuren dat je nog niets van je vorige leverancier hoort voor de startdatum bij Energiek. Geen paniek, dat is normaal. Wij houden alles in de gaten.
Enkele dagen vooraleer we starten met je eerlijke energie, krijg je van ons nog een mailtje. Vanaf dan kun je inloggen op MijnEnergiek of de Energiek app om je verbruik te volgen.