Heb je een betaling gemist?

Je krijgt altijd een betaalherinnering

Lukt een automatische incasso niet? Of ben je zelf vergeten om je energiefactuur op tijd te betalen? Dan krijg je een betalingsherinnering met een iDEAL betaallink om handmatig te betalen. Je hebt opnieuw 7 dagen na ontvangst de tijd om de betaling te voldoen.

Geen van van iDEAL? Maak het bedrag dan zelf over naar rekeningnummer NL90INGB0105228753 t.n.v. Energiek B.V. En vermeld altijd je factuurnummer als het betalingskenmerk. Wij zorgen dan dat je betaling goed wordt verwerkt.

Een eerlijk termijnbedrag bij elk type energiecontract.
Jongeman laadt zijn telefoon op en zit langs een kast vol kabels en opladers. Goedkope energie verbruiken is nog nooit zo leuk geweest.

Wat als ik niet betaal?

We hopen dat het niet zo ver komt, maar als facturen open blijven staan, starten we een incassotraject. Dat gaat als volgt:

  1. Eerste en tweede herinnering: via e-mail en sms geven we je de kans om tijdig te betalen. We proberen je ook te bellen.
  2. Aanmaning: de derde herinnering krijg je via e-mail en brief. Het is gelijk een aanmaning, een last call, om te betalen.
  3. Minnelijke incasso: vanaf nu gaan er kosten in rekening worden gebracht. We doen een buitengerechtelijke incasso en doen er alles aan om met je in contact te komen en de betaling te voldoen.
  4. Gerechtelijke incasso: we dragen je dossier over naar een deurwaarder die via de rechtbank probeert je betaling te innen.
  5. Contractbeëindiging (leveringsstop): we stoppen je contract bij Energiek. Je krijgt geen stroom en gas meer van ons.

Zoals je ziet, van onze kant zullen we je tijdig informeren en meerdere kansen geven. Ons advies aan jou: wacht niet af, maar kom in actie bij betaalproblemen om extra kosten en ellende te voorkomen.

Hulp inschakelen bij geldproblemen

Kom je er niet uit? Wij denken met je mee. Daarnaast zijn er organisaties die je kunnen helpen, zoals Geldfit of schuldhulpverlening via je gemeente. Wacht niet te lang: hoe eerder je hulp zoekt, hoe beter.

Wij kunnen je ook ondersteunen bij schuldhulp. Zo zijn we wettelijk verplicht om bij een ernstige betalingsachterstand jouw gemeente te informeren. De gemeente kan dan contact met je opnemen om hulp aan te bieden. Wil je niet dat we dit doen, dan kun je dat bij ons aangeven. We respecteren je keuze.

Heb je al schuldhulpverlening lopen of heb je andere bijzondere omstandigheden? Laat het ons weten!

Een blije hond met windmolens op de achtergrond - energie is een basisbehoefte voor iedereen

Problemen met betalen? Samen vinden we een oplossing

Stuur ons een WhatsApp