Vragen over Mijn Energiek

Vraag en antwoord over je online Energiek omgeving
Mijn Energiek is je persoonlijke Energiek omgeving op internet. Hieronder vind je enkele veelgestelde vragen over Mijn Energiek.  Staat je vraag over Mijn Energiek er niet tussen? Neem contact op met onze Klantenservice of mail je vraag via het online contactformulier.

 

Aanmelden voor Mijn Energiek is niet nodig. Wanneer je een zorgverzekering van Energiek hebt, en je hebt een persoonlijke DigiD, dan kun je in principe direct inloggen op Mijn Energiek.

 

Heb je nog geen DigiD? Je kunt deze eenvoudig aanvragen via de website van DigiD.

Inloggen op Mijn Energiek is mogelijk met je DigiD inlogcode. Heb je nog geen DigiD? Je kunt deze eenvoudig aanvragen via de website van DigiD.

Nee, het gebruik van Mijn Energiek is gratis.

Ja, je kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week terecht op Mijn Energiek. Bij onderhoudswerkzaamheden of storingen zijn, informeren je hierover informeren via onze website.

Ga je niet akkoord met de Mijn Energiek gebruikersvoorwaarden (pdf), dan kunnen we je helaas geen toegang geven tot Mijn Energiek.

 

In de gebruikersvoorwaarden staan de  regels die gelden voor het gebruik van Mijn Energiek. De gebruikersvoorwaarden zijn onderdeel van Mijn Energiek. Alleen door de gebruikersvoorwaarden te accepteren kun je gebruik maken van jouw persoonlijke, beveiligde omgeving.

In een aantal gevallen kun je geen gebruik maken van Mijn Energiek:

  • je hebt geen DigiD
    voor inloggen op Mijn Energiek heb je een DigiD nodig. Heb je nog geen DigiD? Je kunt deze eenvoudig aanvragen via de website van DigiD.
  • je hebt (langer dan een jaar) geen zorgverzekering van Energiek
    voor inloggen op Mijn Energiek moet je een zorgverzekering van Energiek hebben, of korter dan een jaar geleden jouw Energiek Basisverzekering en aanvullende verzekering hebben beëindigd. Wanneer jouw Energiek Basisverzekering en aanvullende verzekering eindigen, heb je toegang tot Mijn Energiek gedurende één jaar nadat de laatste basisverzekering of aanvullende verzekering is geëindigd.
  • je staat in onze administratie aangemerkt als een persoon die behoort tot een kwetsbare groep
    Het is dan om privacy-redenen niet mogelijk om gebruik te maken van Mijn Energiek. Voor meer informatie bel je met onze Klantenservice via (0570) 687 077.

Jouw persoonlijke gegevens moeten goed beveiligd zijn. Wanneer je een verouderd computersysteem hebt, dan is het niet mogelijk de beveiligde omgeving van Mijn Energiek te bezoeken. Via een speciale website van het Ministerie van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties kun je controleren of jouw computer geschikt is om beveiligde (overheids)websites te bezoeken. Controleer je computer.

 

Is het probleem hiermee niet opgelost of heb je andere problemen met inloggen? Bekijk dan ook eens de veelgestelde vragen van DigiD of neem contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer (0570) 687 077. Je kunt ons op werkdagen bereiken van 08.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur..

Over DigiD

DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op

internet jouw identiteit kan verifiëren. Met je DigiD kun je bij steeds meer overheidsinstellingen op internet terecht.


Je kunt zelf jouw DigiD aanvragen op www.digid.nl.

 

Heb je vragen over DIGID? Bekijk hier de veelgestelde vragen.